Nieuws en Events

E-scan eerste hulp bij online ondernemen

Nieuws OC West 19.11.2020

De coronacrisis zorgde ervoor dat heel wat consumenten online aankopen deden. Handelaars zetten maximaal in op digitale kanalen. Online vertegenwoordigd zijn is meer dan ooit belangrijk. Met de E-scan wordt de online aanwezigheid van handelszaken onder de loep genomen. Een digitale mystery shopper screent onder meer de vindbaarheid via zoekmachines, aanwezigheid op social media, webshop, andere online bestelmogelijkheden, etc.

FB_IG POST.jpg

Waarom online ondernemen?

De coronacrisis zorgde ervoor dat heel wat consumenten – sommigen zelfs voor het eerst – online aankopen deden. Handelaars dienden hun onderneming bij te sturen en maximaal in te zetten op digitale kanalen. Dit doet ons nadenken over een toekomst waarbij duurzaam online ondernemen een belangrijke rol zal spelen.

E-scan: online mystery shopping

Met de E-scan wordt de online aanwezigheid van de handelaar in kaart gebracht. Het is een online mystery shopping betreffende vindbaarheid via zoekmachines, aanwezigheid op social media, webshop of andere online bestelmogelijkheden …
Het resultaat is een beknopt rapport waarin je zicht krijgt op je werkpunten. Daarnaast dient de E-scan als basis voor een individueel coachingtraject.

Individueel coachingtraject

Op basis van het resultaat in de E-scan kunnen winkeliers zich aanmelden voor een één-op-één coachingtraject. Binnen dit traject krijgen ze kwalitatief advies van experten om hun online aanwezigheid te verbeteren. Dit kan advies zijn op vlak van het inzetten van sociale media tot het technisch uitbouwen van een webshop.

De coaching bestaat uit 3 uur individueel advies op maat van detailhandelaars, uitbreidbaar tot maximaal 9 uur. 

Deelname is gratis voor handelaars met een fysieke winkel in West-Vlaanderen.

Inschrijven via ikkooplokaal.be